Методологія застосування угод про рівень обслуговування (SLA)
DOI: 10.31673/2412-9070.2025.028391
Анотація
Розглянуто принципи побудови мереж наступного покоління. Проведено аналіз основних технологічних особливостей, що відрізняють інфокомунікаційні послуги від послуг традиційних електронних комунікаційних мереж. Визначено, що мережа наступного покоління повинна забезпечувати передавання всіх видів медіа-трафіка та розподілене надання необмеженого спектру інфокомунікаційних послуг з можливістю їх масштабування. Для деяких інфокомунікаційних послуг є критичним порядок приходу пакетів, затримка пакетів і варіація затримки (джитер). Необхідно гарантувати доставку такої інформації, як мова, відео і мультимедіа у реальному часі з мінімально можливою затримкою. Для цієї мети в мережі повинні бути реалізовані механізми, що гарантують потрібну якість обслуговування (Quality of Service - QoS). Для забезпечення гарантованої якості обслуговування на верхніх рівнях ієрархії згідно моделі взаємодії відкритих систем (OSI) пропонується "угода про рівень обслуговування" (Service Level Agreement - SLA).
SLA – це універсальний метод, що дозволяє домовлятися зі споживачем про рівень якості наданих інфокомунікаційних послуг, тобто метод, який би представляв рівень якості надання електронних комунікаційних послуг з погляду споживача.
Ключові слова: електронна комунікаційна мережа, управління, затримка, ймовірність, інфокомунікаційна послуга, угода, QoS, SLA.